categorymenu

    .

    .

big picture slidearea

Recent Posts

luni, 8 martie 2010

Battlefield Bad Company 2 Review

Cea mai grea decizie pentru un gamer este alegerea jocului favorit sau cel putin asa e in cazul meu. Niciodata nu am putut alcatui topuri de gen, intotdeauna am fost indecis. Acum stau si ma gandesc… care a fost jocul meu favorit? Imi trec prin minte Age of Empires, Mafia, Uncharted, Total War, Bioshock, Call of Duty sau Battlefield. Mda… dar ce joc m-a influentat cel mai tare? Pai, ar fi Quake 2, doar ca l-am jucat acum multi ani cand termeni ca gameplay sau grafica imi erau necunoscuti. Apoi imi vin in minte Caesar III, Age of Empires si Command and Conquer: Tiberian Sun, dar si aici apare problema descrisa mai sus. Iar acum vine revelatia: Battlefield Bad Company 2. De ce Battlefield 2? Pentru ca este jocul care mi-a deschis apetitul pentru jocurile online si, in acelasi timp, jocul pe care l-am jucat cel mai mult, am pierdut in el sute de ore.

Battlefield 2 este al treilea joc al seriei, fara sa luam in calcul expansion-urile. Primele 2, 1942 si Vietnam, s-au bucurat de succes, desi Vietnam nu a fost la fel de bine primit ca Battlefield 1942. Battlefield 2 este considerat de fani adevarata continuare a succesului numit Battlefield 1942. Producatorii sunt DICE, Digital Illusions CE.

Povestea este si aici aproape inexistenta. US porneste un razboi impotriva Chinei si a Middle East Coalition. Locatiile sunt bine alese, majoritatea bataliilor au loc in jurul zonelor petroliere sau rafinariilor. Locatiile aduc un bonus la poveste, locatiile sporind imersiunea in lumea Battlefield. Battlefield 2 vine cu 12 harti destul de mari si cu optiuni diverse de abordare. Exista harti axate pe lupta infanteristilor, dar si harti unde fara un vehicul jocul isi pierde din farmec, distantele fiind uriase. In general hartile sunt bine create, fiecare stil de joc fiind abordabil. Fiecare harta vine cu 3 versiuni, in functie de numarul de participanti avem harti pentru 16, 32 si 64 de jucatori. Diferenta dintre acestea este destul de mare, hartile pentru 16 jucatori oferind in general lupte foarte intense.

Din pacate exista si aspecte ceva mai proaste ale jocului. Primul care-mi vine in minte ar fi numarul mic de moduri de joc, desi acest aspect il intalnim la toate jocurile Battlefield de pana acum. Singurul mod de joc este Conquest, modul prezent si in primele jocuri ale seriei. E distractiv si ofera destule posibilitati, dar dupa o perioada devine plictisitor sa indeplinesti acelasi obiectiv pe aceleasi harti. Pentru cei care nu au mai pus mana pe un Battlefield pana acum voi explica ce este Conquest, desi ma indoiesc ca este nevoie. 2 echipe se lupta pentru capturarea unor puncte de pe harta. Echipa care are mai multe primeste puncte, iar cu cat diferenta este mai mare, cu atat primeste mai multe. Meciurile se termina, in general, cand o echipa ajunge la 200 de puncte.

Producatorii au preferat sa creeze in acest caz un joc axat mai mult pe jocul de echipa, lucru care poate fi observat in ambele moduri ale jocului. Fiecare echipa se imparte in squad-uri mai mici, iar fiecare dintre acestea are un conducator. Echipa poate avea un comandant care le va da ordine conducatorilor squad-urilor, iar acestia le vor indeplini impreuna cu camarazii lor. Comandatul poate chema artilere, UAV sau poate cere munitie. In prezent un sistem asemanator poate fi intalnit in MAG.

Fiecare kit are ceva specific: medicul are med-packs, inginerul poate repara vehicule, altii pot cara munitie. Astfel componenta echipei devine foarte importanta. Kit-urile Assault si Anti-Tank vin cu arme mult mai puternice si au o protectie mai buna impotriva gloantelor. O echipa bine organizata poate face minuni, mai ales daca fiecare jucator are o clasa diferita ( de exemplu o echipa cu: Assault, Anti-Tank, Medic). Singura exceptie poate fi considerata clasa Sniper, acesta fiind in general ascuns, separat de echipa sa. Totusi, acesta poate avea un rol important, fiind un deschizator de drum pentru echipa sa.

Chiar daca nu aveti o casca comunicarea se face foarte usor prin intermediul sistemului de comenzi existent in Battlefield 2. Acesta este foarte simplu de folosit si poate fi foarte util. Exista comenzi de baza prin care poti cere ajutorul camarazilor, fie ca vorbim de medici sau de un jucator cu clasa Anti-Tank.

A fost introdusa posibilitatea de a sprinta, miscatul fiind acum mult mai usor. Controlul este perfect, armele au greutate. Vehiculele sunt bine plasate, iar feeling-ul este unul pe care doar seria Battlefield il poate oferi. Tankurile sunt periculoase si greu de doborat, masinile mici sunt foarte utile pentru deplasarea pe harta, iar elicopterele pot fi un cosmar pentru inamic. Partea buna este ca acestea nu sunt imbatabile, un jucator experimentat care are kit-ul potrivit le poate distruge imediat.

Din pacate si in Battlefield 2 exista, mai bine zis existau, jucatori care va pot strica experienta pentru ca alearga de nebuni in fata tank-ului vostru. Jucatorul care pierde in acest caz este conducatorul masinii, nu cel care a gresit in acest caz. Aceasi problema apare si in cazul in care un comandat bombardeaza cu artileria o zona. Din fericire in prezent acesti jucatori au cam parasit jocul.

Odata avansati in rank veti avea optiune sa deblocati arme noi care, desi sunt aceleasi pentru fiecare factiune, sunt mult mai eficiente decat armele normale. Anumite actiuni va vor aduce o medalie, de exemplu daca jucati ca medic pentru o perioada veti primi “Basic Medic Combat”. Online va puteti vedea statistica sau medaliile, dar puteti arunca un ochi si pe statistica prietenului cel mai bun.

Grafica este foarte buna. Avem texturi de calitate si foarte mult detaliu. La vremea respectiva Battlefield 2 era unul dintre cele mai aratoase jocuri existente pe piata si avea cerinte corespunzatoare. Acum arata bine si ruleaza pe orice configuratie existenta la detalii maxime. Animatiile sunt bune, cu cateva exceptii care nu vor deranja. La capitolul sunet sta foarte bine, armele se aud excelent. Feeling-ul este demential, o caracteristica a seriei.

Cel mai bun joc jucat vreodata? Sincer sa fiu… nu stiu. Stiu doar ca Battlefield 2 este printre cele mai jucate jocuri, printre cele mai bune si printre jocurile care m-au influentat. O multiplayer excelent, gameplay extraordinar, grafica foarte buna, sunet bun si un feeling de zile mari. Daca nu l-ati jucat inca… jucati-l, nu stiti ce pierdeti. Din partea mea are nota 10!
Attached Thumbnails

MAG Review


MAG sau Massive Action Game a fost anuntat la E3 2008. Initial trebuia sa fie lansat in anul 2009, dar a fost amanta pentru luna Ianuarie a anului 2010. Pana atunci cei de la Zipper ne ofera o versiune Beta. Downloadul este surprinzator de mic ( aproximativ 300Mb), dar jocul isi face cateva updateuri foarte mari ( aproape 3Gb). Primul lucru pe care-l faci in MAG este sa-ti creezi caracterul. Poti alege una dintre cele trei factiuni ( Raven, S.V.E.R si Valor), o fata si o voce pentru personaj. Raven folosesc cele mai noi echipamente, S.V.E.R sunt formati din fosti militari si civili, iar Valor cuprinde veterani din armatele Americane, Britanice si din fortele speciale Mexicane. Factiunea aleasa de mine a fost Raven.

MAG este un joc de multiplayer, asa cum este si seria Socom, o alta creatie a celor de la Zipper. Cel mai interesant aspect al jocului este numarul de jucatori ce pot juca in acelasi timp pe o harta: 256. Acestia sunt impartiti in 2 echipe de cate 128 jucatori. La randul lor acestea sunt impartite in mai multe plutoane ( 32 jucatori), iar acestea sunt impartite in 4 echipe ( 8 membri fiecare). Datorita acestor numere pot aparea si cateva probleme, cea mai mare dintre acestea fiind lagul. Din fericire nu exista probleme de acest fel sau cel putin eu nu am avut.

In Beta exista mai multe moduri de joc: Sabotage, Domination si Acquisition. In Sabotage trebuie sa aparati/distrugeti cateva obiective. Domination este similar modului de joc intalnit in seria Call of Duty, doar ca exista mai multe zone. In Acquisition trebuie sa aparati/furati cateva vehicule. Hartile sunt foarte mari, astfel incat numarul mare de jucatori nu devine deranjant. In Beta exista cateva harti, daca nu ma insel cate una in teritoriul fiecarei factiuni.

Ca multe alte jocuri recente MAG include un sistem de avansare in nivel, asemanator celui din Call of Duty 4 sau Battlefield Bad Company. Pentru fiecare kill primiti 5 EXP, pentru un assist 3 EXP, daca omorati un aliat pierdeti 5 EXP. Primiti puncte de experienta si daca indepliniti un obiectiv. Cand avansati in nivel primiti Skill Points. Cu acestea puteti cumpara echipament ( arme, attachments), dar si alte imbunatatiri ( timp de reincarcare mai mic, posibilitatea de a sprinta mai mult etc.). Odata ajunsi la Level 15 puteti comanda o echipa/pluton.

Controlul este foarte asemanator cu ce am vazut in Battlefield Bad Company. R2 si L2 sunt folosite pentru a schimba arma/echipamentul. Echipamentul suplimentar consta in lansatoare de rachete, medkit, grenade etc. Puteti crea 5 clase, fiecare cu arme/gear proprii.

In MAG de multe ori trebuie sa jucati ca o echipa pentru a avea o sansa. Luptele sunt destul de intense, iar un singur om nu poate reusi nimic in fata unui grup de inamici. Daca muriti puteti fi readus pe campul de lupta de un coechipier, dar acest lucru se intampla destul de rar in mare parte datorita intensitatii confruntarilor.

Din punct de vedere grafic MAG nu este o capodopera. Arata decent, dar este depasit de multe alte jocuri. Sunetul poate deveni neplacut datorita asemanarii dintre voci, dar acest lucru este minor si poate fi reparat pana cand versiunea finala va fi lansata.

MAG este un joc bun, care merita bagat in seama. O echipa buna este insa necesara daca vreti sa experimentati MAG la adevarata valoare. Desi are cateva neajunsuri poate fi un titlu de referinta pentru anul viitor in materie de multiplayer.
Attached Thumbnails

God of War III Preview

Interesul pentru God of War III a aparut odata cu lansarea primului trailer, la E3 2008. Cu timpul am devenit din ce in ce mai interesat de acest joc, interes sporit si de trailere ce au fost lansate in ultimul an. Acest joc m-a facut sa-mi doresc sa joc jocurile precedente. Acum cateva luni a fost anuntat GOW Collection, considerat de mine oportunitatea perfecta pentru a intra in universul GOW. Pana sa ajunga GOW Collection am jucat si rejucat demoul God of War III, iar acum am reusit sa termin si cele 2 titluri mai sus mentionate. Asteptarea devine din ce in ce mai grea, asa ca am decis sa mai joc macar odata demoul GOW3.

God of War III va incepe exact de la sfarsitul God of War II, iar GOW3 va reprezenta sfarsitul trilogiei. Atentie, am spus sfarsitul trilogiei, asta nu inseamna ca va fi ultimul God of War avand in vedere importanta seriei pentru Sony. Cu ocazia GOW3 vom cunoaste mai bine trecutul personajului principal, Kratos. Sunt cunoscute putine detalii legate de poveste, producatorii dorind ca jucatorii sa descopere singuri povestea.

Controlul este aproape identic cu cel din jocurile precedente, producatorii dorind ca jucatorul sa fie familiarizat cu jocul inca de la prima sesiune. Armele pot fi schimbate mult mai usor si mai rapid, nu va exista o singura arma secundara. Acestea pot fi schimbate chiar si in timpul luptei. Bataliile in GOW3 vor fi de proportii epice, fiind prezenti pe ecran si 50 de inamici. Una din aditile interesante este prezenta liderului, atat timp cat liderul este prezent in lupta subordonatii sai vor lupta mai bine. In joc vor fi prezente mai multe arme. Titanii vor avea un rol foarte important, ei influentand batalia.

Grafica in GOW3 va fi mult mai buna decat in titlurile precedente. Kratos va avea 20.000 de poligoane, in timp ce in jocurile de pe PS2 avea doar 5.000. Daca veti despica stomacul unui centaur veti putea vedea intestinele acestuia prelingandu-se pe podea/pamant.

Inamicii si Zeii prezenti in joc nu sunt cunoscuti, dar ne asteptam sa intalnim cam aceasi inamici. Printre Zei se vor numara Zeus si Helios. Din cele cateva trailere observam ca Kratos inca mai are Golden Fleece si Icarus Wings. Printre noutati se numara capul lui Helios pe care-l poti folosi pentru a lumina in intuneric.

God of War 3 va fi lansat in Martie 2010. Odata cu lansarea jocului va fi disponibilia si Ultimate Edition care va contine jocul, God of War Combat Arena, un skin pentru Kratos, God of War: Unearthing the Legend Franchise Documentary, God of War Trilogy Soundtrack si God of War: Blood and Metal EP. Toate acestea vor fi ambalate in cutia Pandorei si vor costa 100$.

OK, am terminat cu informatiile oficiale. Acum sa vedem cum se prezinta demoul jocului.

God of War 3 este la fel de brutal, poate mai brutal, ca jocurile precedente ale seriei. Actiunea este fluenta, desi exista mici probleme de framerate. In demo sunt prezente 2 arme: sabile arhicunoscute ale lui Kratos si Cestus, o arma noua. Intalnim miscari noi, unele necesare datorita numarului mai mare de inamici. In rest demoul da o senzatie placuta, aducand aminte de 2 jocuri superbe: God of War si God of War II. Mare lucru nu pare schimbat, desi nu putem fi siguri de acest lucru, avand in vedere ca am jucat doar un demo ce dureaza maxim 20 de minute. Din ce am vazut in demo God of War 3 pare sa contina destule Boss Battles si Mini Boss Battles.

Grafica este foarte buna. Caracterele sunt foarte bine facute, cu foarte mult detaliu. Si cladirile/backgrounds sunt foarte bine facute. Exista mici probleme de framerate, dar sunt aproape sigur ca se vor rezolva pana la lansare. Muzica este asemanatoare cu cea din primele 2 titluri ale seriei.

God of War 3 este cu siguranta unul dintre cele mai importante jocuri ale anului viitor. Asteptarea e grea, dar din fericire nu mai e atat de mult.
Attached Thumbnails